جزئیات حذف حد نصاب نمره زبان در آزمون دکتری و ارشد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت جزئیات و شرایط حذف حدنصاب نمره زبان در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی را تشریح کرد.

جزئیات حذف حد نصاب نمره زبان در آزمون دکتری و ارشد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به حد نصاب نمره زبان در آزمون کارشناسی ارشد اشاره نمود و گفت: تغییراتی در حدنصاب زبان انگلیسی در این آزمون داشتیم که براساس این تغییرات حدنصاب نمره زبان برای ورودی در آزمون کارشناسی ارشد حذف شده است اما در عوض ضرایب درس زبان افزایش پیدا نموده است یعنی تا قبل از این تغییرات ضریب زبان دو بود که با اعمال این تغییرات به ضریب سه افزایش یافته است.

وی در ادامه توضیح داد: در کوشش هستیم مصوب کنیم که شرط فارغ التحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی کسب حدنصاب نمره زبان انگلیسی در آزمون MHLE باشد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت درخصوص حدنصاب نمره زبان در آزمون دکتری این وزارتخانه نیز گفت: حدنصاب نمره زبان در این آزمون 55 معین شده بود، این حدنصاب نیز حذف شد اما دانشجویان در آزمون جامع باید حدنصاب این نمره زبان را در آزمون MHLE داشته باشند.

دکتر حیدرزاده گفت: با توجه به اینکه در امسال فرصت کافی تا زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت نداریم، لذا دانشجویان آزمون زبان ندارند ولی آزمون نمره MHLE دانشجویان در بخش مصاحبه لحاظ خواهد شد. بنابراین دانشجویان آزمون اصلی را بدون زبان برگزار خواهند کرد.

منبع:ایسنا

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32017

به "جزئیات حذف حد نصاب نمره زبان در آزمون دکتری و ارشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات حذف حد نصاب نمره زبان در آزمون دکتری و ارشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید