تمامی شهرداران مناطق به عنوان ذیحساب یک انتخاب شدند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دیگر دستور جلسه امروز شورای شهر تهران به موضوع آنالیز لایحه اصلاحیه مصوبه 30 نفر از کارکنان شهرداری به عنوان قائم مقام ذیحساب دو اختصاص داشت که مورد نقد و آنالیز اعضای شورای شهر تهران نهاده شد.

تمامی شهرداران مناطق به عنوان ذیحساب یک انتخاب شدند

در ابتدای آنالیز این دستور جلسه عدم حضور شهردار تهران و یا معاونین مرتبط با این موضوع از سوی محمد سالاری مورد تذکر نهاده شد و انتقاد دیگر اعضای شورای شهر تهران نیز سبب شد که رئیس شورای شهر تهران تذکری جدی را به شهردار تهران در این خصوص بدهد.

الهام فخاری در همین خصوص گفت: عدم حضور شهردار و یا معاونین در شورای شهر تهران زمانی که موضوع کاری آنها مورد آنالیز واقع شده است، رویه صحیحی نیست.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز در همین خصوص گفت: عدم حضور معاون در زمانی که موضوع مورد مسئولیتش در شورای شهر در حال آنالیز است نه در شان شورا بوده و نه در شان شهرداری است از این روی تذکری جدی را به شهردار تهران ابلاغ می کنم.

در نهایت یک فوریت این دستور جلسه به تصویب رسید.

دیگر دستور این جلسه شورای شهر تهران به معرفی شهرداران مناطق 22 گانه به عنوان ذیحساب یک اختصاص داشت که با رای اعضای شورای شهر تهران این افراد حائز رای لازم شدند.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در تشریح این موضوع گفت: پیش از این لیست افراد به شورا فرستاده گردیده بود که به دلیل تغییر چهار شهردار این لیست به شهرداری بازگردانده شد و پس از اصلاح مواد لازم مجددا برای آنالیز به شورای شهر فرستاده گردیده است.

وی گفت: مهمترین بحث در خصوص ذیحسابان را می توان ارائه گزارش عملکرد به شورای شهر تهران دانست که مقرر گردیده است هر 6 ماه یک مرتبه این گزارش به شورا ارائه گردد.

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در خصوص این موضوع گفت: شهردار تهران از طرفی می تواند مسئولیت خود را تنفیذ کند و از طرفی دیگر همین افراد باید در شورای شهر تهران رای اعتماد بگیرند که این موضوع تناقض دارد. به گونه ای که باید معین گردد که اگر شهرداری مورد تائید شورای شهر تهران برای امضا اسناد مالی قرار نگیرد چه انفاقی صورت می گیرد.

سید حسن رسولی در پاسخ به این موضوع گفت: قانون اختیارات ذیحسابان یک و دو را معین نموده است و بر همین اساس اگر شهرداری رای لازم را اخذ نکند، ذیحساب دو باید این کار را انجام دهد.

ابراهیم امینی در خصوص ضرورت وجود این ذیحسابان نیز گفت: شهرداری به عنوان یک موسسه گسترده به شمار می رود که عملا شهردار حتی اگر ماشین امضا هم باشد، توانایی امضای این تعداد از اوراق را ندارد.

شهربانو امانی اما در همین خصوص به رویه مجلس اشاره نمود و گفت: مجلس تنها برای دیوان محاسبات کشوری ذیحساب را معین می نماید که باد مورد توجه قرار گیرد.

در نهایت این دستور جلسه با رای اعضا شورای شهر تهران به تصویب رسید.

آخرین دستور این جلسه شورای شهر تهران به آنالیز جابجایی اعضای شعب کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری اختصاص داشت که با رای اعضای شورای شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری، ناهید خداکرمی و سید آرش میلانی برای یکی از شعبات این کمیسیون و مجید فراهانی، خلیل آبادی و حجت نظری برای شعبه دیگر این کمیسیون انتخاب شدند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1642

به "تمامی شهرداران مناطق به عنوان ذیحساب یک انتخاب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی شهرداران مناطق به عنوان ذیحساب یک انتخاب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید