تغییر شرایط تهران از قرمز به نارنجی، به معنی شرایط عادی نیست

به گزارش مهسان بلاگ، دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص عفونی ضمن ابراز امیدواری از فراوری واکسن های کرونا با ایمنی بین 95-90 درصد هشدار داد که با توجه به اینکه مدارس و دانشگاه ها عامل اصلی انتقال ویروس هستند، باید از آخرین مراکزی باشند که نسبت به بازگشایی آن ها اقدامی می کنیم.

تغییر شرایط تهران از قرمز به نارنجی، به معنی شرایط عادی نیست

به گزارش خبرنگاران ، دکتر مردانی در گفت و گو با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با تشریح این نکته که با وجود تبدیل شرایط تهران از قرمز به نارنجی بسیاری از مردم شرایط را عادی تلقی می نمایند، گفت: در هر جامعه ای درصدی از مردم همکاری لازم با دستگاه های مربوطه ندارند. در کشور فرانسه درصدی از مردم دور هم جمع می شوند و ماسک ها را آتش می زنند. در کشور آمریکا هم بعضا شرایط به همین منوال پیش می رود. خوشبختانه در کشور ما این درصد رو به کاهش است و برخی از مردم به علت عدم آگاهی همکاری لازم با با دستگاه های مربوطه ندارند اما این درصد قابل توجه نبوده و قابل آنالیز است. همین مساله اهمیت نقش اصحاب رسانه و صدا و سیما را که رسانه رسمی کشور است، بیش از پیش پررنگ می نماید.

وی در مورد عامل اصلی شیوع ویروس که پیش تر مدارس و آکادمی ها عنوان نموده بود نیز اعلام کرد: همواره در اپیدمی بیماری ها، نخستین مکان هایی که باید تعطیل شوند، مدارس و مراکز آموزشی هستند و آخرین مکان برای بازگشایی هم همین مراکز هستند چون عامل اصلی انتقال زنجیره ابتلای ویروس هستند. دانشگاه ها با وجود داشتن خوابگاه از بارزترین مکان هایی هستند که به راحتی ویروس می تواند در آن ها منتقل گردد. نکته حائز اهمیت این است که تا زمانی هم که نتوان شیوع ویروس را کنترل کرد نمی توان نسبت به بازگشایی مراکز آموزشی اقدام کرد. کشور کانادا با برگزاری کلاس های مدارس و دانشگاه تا حدی توانسته موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس را کاهش دهد.

دکتر مردانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به کشف واکسن ویروس کرونا گفت: در حال حاضر 150 شرکت عظیم جهان برای کشف واکسن در حال فعالیت هستند. بسیاری از کشورها هم برای خرید حاضر هستند هزینه ها را پرداخت نمایند و متقاضی خرید واکسن هستند اما عرضه و تقاضا در حالت تعادل نیست.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه واکسن ها در حال ارزیابی هستند که ارزیابی ها هم نشان می دهد که برخی واکسن ها 95-90 درصد ایمنی ایجاد می نماید که همین میزان بارقه های امیدی است برای اینکه به زودی واکسن کرونا کشف و در اختیار همه قرار خواهد گرفت. تا آن موقع ضروری است مردم کماکان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند و از اجرای آن ها غافل نشوند.

مجله ویراپارس: مجله ویراپارس | مجله تبلیغات و بازاریابی مدرن، طراحی و چاپ

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 71964

به "تغییر شرایط تهران از قرمز به نارنجی، به معنی شرایط عادی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر شرایط تهران از قرمز به نارنجی، به معنی شرایط عادی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید