تشدید تنش در جنوب یمن، کشته یا اسیر شدن شبه نظامیان امارات به دست نیروهای منصور هادی

به گزارش مهسان بلاگ، تشدید تنش در جنوب یمن به درگیری میان شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب(تحت حمایت امارات) با نیروهای دولت مستعفی یمن در استان لحج و کشته و زخمی یا اسیر شدن مزدوران امارات منجر شد.

تشدید تنش در جنوب یمن، کشته یا اسیر شدن شبه نظامیان امارات به دست نیروهای منصور هادی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو عضو نیروهای مورد حمایت امارات روز دوشنبه در درگیری های شدید با نیروهای دولت مستعفی یمن در استان لحج در جنوب این کشور کشته شدند.

یک مقام نظامی نیروهای دولت مستعقی یمن گفت: درگیری های شدیدی میان نیروهای کمربند امنیتی شورای انتقالی جنوب با نیروهای گردان العمالقه (مورد حمایت عربستان) در منطقه بئر ناصر استان لحج رخ داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: درگیری های مسلحانه با کشته شدن دو نفر از نیروهای کمربند امنیتی و زخمی شدن شماری از دو طرف همراه شد.

از سوی دیگر رسانه های محلی یمن از تسلط نیروهای گردان العمالقه بر شش خودروی زرهی نیروهای کمربند امنیتی و اسارت شماری از آنها اطلاع دادند.

روز یکشنبه با حمله نیروهای مورد حمایت امارات به منزل یک مقام دولت مستعفی یمن، نائب رئیس سازمان آموزش فنی در مرکز عدن شرایط این استان متشنج شد.

شهر عدن با افزایش نفوذ عربستان و کاهش نفوذ امارات که در اکتبر 2019 از عقب نشینی بخشی از نیروهایش از یمن اطلاع داد، شاهد تنش روز افزونی است.

ریاض کوشش می نماید نیروهای تحت امر خود وابسته به دولت مستعفی یمن را بر نهادها و تاسیسات دولتی در عدن مسلط کند، اما با مخالفت شدید نیروهای تحت امر امارات روبه روست.

یک نهاد بومی موسوم به کمیته تحصن در استان المهره در جنوب یمن هم شامگاه دوشنبه گفت که تحرکات مسالمت آمیز مردم این استان در پاسخ به اقدامات عربستان در تقویت نیروهایش در این استان را از سر می گیرد.

.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44562

به "تشدید تنش در جنوب یمن، کشته یا اسیر شدن شبه نظامیان امارات به دست نیروهای منصور هادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تنش در جنوب یمن، کشته یا اسیر شدن شبه نظامیان امارات به دست نیروهای منصور هادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید