بوداغی: انتظار 10 مدال خوشرنگ جهانی داریم

به گزارش مهسان بلاگ، مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: با بها دادن به رده های پایه در سال های اخیر، تکرار قهرمانی دنیا اصلا دور از انتظار نیست.

بوداغی: انتظار 10 مدال خوشرنگ جهانی داریم

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران از دوشنبه در رقابت های قهرمانی جهان در بلغارستان به مصاف حریفانش می رود تا از عنوان قهرمانی دفاع کند.

فرامرز بوداغی، مربی مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در گفت وگو با خبرنگاران، درباره روند آماده سازی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان در بلغارستان، اظهار کرد: در شش اردو که با امیر توکلیان همکاری نموده ام، وضعیت تیم را خیلی خوب دیدم. خوشبختانه تیم ملی سال جاری در قهرمانی آسیا رکوردشکنی کرد و در حالی که توکلیان انتظار داشت، شش نفر به فینال بروند، هفت طلا داشتیم و دو نفر هم دوم و سوم شدند و تنها یک کشتی گیر حذف شد.

او ادامه داد: کشتی پایه ایران در سال های 70 تا 73 خیلی خوب بود و همواره اول و دوم جهان بودیم اما بعد از آن کار در پایه تعطیل شد. آقای یزدانی خرم، آدم بزرگی است و نمی خواهم او را تخریب کنم. او کارهایی کرد که بقیه نکردند اما در زمان ریاست او کارهای کشتی در رده پایه تعطیل شد و لطمه خوردیم. زمانی که مراد محمدی، سرمربی نوجوانان بود، در سه، چهار سال هیچ عنوانی نیاورد چون سالهای قبلش کارهای پایه ای نشده بود اما وقتی که رسول خادم به فدراسیون آمد، به پایه ها بها داد. به او هم گفتم که نونهالان و نوجوانان باید مثل بزرگسالان اردو داشته باشند تا برایشان انگیزه گردد. رسول خادم در ریشه خوب کار کرد و بها داد. هر ماه یکی دو اردو برای نونهالان داشتیم که هنوز هم هست. الان نوجوانان عنوان جهانی و آسیایی می گیرند و چند سال بعد نشان می دهد که در بزرگسالان چه خواهیم داشت.

بوداغی درباره میزان آمادگی تیم ملی هم گفت: تیم یکدست و خوبی داریم. در قهرمانی آسیا 9 مدال گرفتیم و تنها یک نفر حذف شد که در آن وزن، انتخابی گذاشتیم که نفر جدید هم کشتی گیر خوبی است. انتظار داریم در بلغارستان هر 10 وزن مدال خوشرنگی بگیرند.

مربی تیم ملی همچنین گفت: توکلیان و کادرش واقعا زحمت کشیدند. البته به من آوانس دادند اما خودشان صبح و شب بالای سر تیم هستند. کمتر دیدم یک سرمربی در تمام اردوها حاضر باشد. توکلیان در هر هفت اردوی تیم ملی بوده است. او مثل محمد بنای سابق است که 8 سال پیش در المپیک نتیجه گرفت. او هم آن موقع صبح و شب بالای سر تیم بود و مزد کوشش خود را گرفت.

او ادامه داد: کشتی برای ما مثل فوتبال برای برزیل است. آنها از 6 سالگی بچه ها را آموزش می دهند و ما هم باید از 6 سالگی تمرین بدهیم نه از 12 سالگی وگرنه عقب می افتیم. پارسال، نوجوانان در جهانی اول شد و توقع بالا رفت. این ها نونهالان پارسال بودند که الان در رده نوجوانان کشتی می گیرند. در قهرمانی آسیا هم توکلیان انتظار داشت 6 تا فینالیست داشته باشیم. خدا دوستش داشت و یاری کرد و 7 مدال طلا داشتیم. خدا بخواهد 30، 40 درصد همین ها در المپیک 2024 مدال می گیرند.

مربی تیم ملی درباره این که آیا می توان از تیم ملی نوجوانان انتظار قهرمانی جهان را داشت؟ گفت: نوجوانان در قهرمانی آسیا خودشان را خوب نشان دادند. قهرمانی جهان اصلا دور از دسترس نیست. اوایل دهه 70 همواره در رده نوجوانان، اول و دوم جهان بودیم. بعدها کمی عقب ماندیم اما از پارسال دوباره بالا آمده ایم. گاهی یک سرمربی کشتی گیر را جسور بار می آورد. در شش اردویی که با توکلیان همکاری کردم دیدم که به بچه ها جسارت داده است.

او اضافه نمود: نوجوانان و جوانان سال جاری خیلی با اخلاق هستند و از نظر جنگندگی و جسارت هم خیلی خوب هستند. از توکلیان بابت کوشش هایش تشکر می کنم. ابتدا فکر نمی کردم که بتواند از پس کار برآید اما حالا می بینم که با بچه ها مثل پدر کار می نماید و مطمئنم که پیروز می گردد.

بوداغی در ادامه درباره وضعیت کشتی قائمشهر هم گفت: قائمشهر کشتی گیرهای خوبی در پایه داشته که می توانستند در بزرگسالان هم نتیجه بگیرند اما به حقشان نرسیدند و متاسفانه در رده بزرگسالان جا می مانیم. دلیلش این است که مربی ها با هم اختلاف دارند و آسیبش را کشتی گیر می بیند. مثلا بهنام و بهمن طیبی، هادی پورعلیجان، محسن بابایی و بابک نورزاد می توانستند در رده بزرگسالان بیشتر بدرخشند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12992

به "بوداغی: انتظار 10 مدال خوشرنگ جهانی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوداغی: انتظار 10 مدال خوشرنگ جهانی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید