آنالیز فنی فولکس واگن پاسات 2019

به گزارش مهسان بلاگ، باک سوخت 66 لیتری پاسات به همراه مصرف سوخت ادعایی 5.7 لیتری در هر صد کیلومتر باعث خواهد شد پاسات حداقل در تئوری مسافت 1160 کیلومتری را با یک باک سوخت پوشش دهد

آنالیز فنی فولکس واگن پاسات 2019

به گزارش خبرنگار، ایجاد تغییرات محدود در پاسات جزو مهم ترین اقدامات فولکس واگن برای سال 2019 نبوده، اما این خودرو جایگاهی مهم نزد خریداران تجاری فولکس واگن در بریتانیا دارد. پاسات جزو محبوب ترین خودرو های ناوگانی بوده و تقریباً از هر 5 پاسات فروخته شده در این کشور 4 دستگاه روانه پارکینگ ادارات و سازمان های مختلف شده است.

به همین دلیل است که مدل کاملاً به روز شده پاسات پلاگین هیبریدی مالیات کمی داشته و البته به همین خاطر هم پیشرانه های دیزلی پاسات حفظ شده اند و بنابراین خریداران و رانندگان این خودرو انتخاب های گوناگونی خواهند داشت.

یک پیشرانه 2 لیتری جدید با قدرت 148 اسب بخار وجود دارد که به تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر هوشمندانه ای متصل شده است. همچنین نسخه توربوی 237 اسبی نیز در دسترس می باشد. بین این دو پیشرانه هم قلب آهنین 2 لیتری 187 اسب بخاری قرار می گیرد.

اما مدلی که در تست ما حاضر بوده نسخه سدان با محبوبیت کمتر است، زیرا میزان فروش مدل استیشن نسبت به سدان در بریتانیا 50 درصد بیشتر می باشد. طراحی پاسات نسبتاً محدود و بی حاشیه باقی مانده و این در حالی است که نسخه اسپورت تر R-Line باعث بهبود طراحی این خودروی آلمانی می گردد؛ اما در نسخه فیس لیفت پاسات چه تغییراتی اتفاق افتاده است؟ سپر های جلو و عقب اصلاح شده، جلوپنجره متفاوت، رنگ های بدنه جدید، رینگ های متفاوت، چراغ های عقب جدید و نوشته پاسات جدید جزو بهبود های ظاهری هستند که در عین محدود بودن نشان دهنده به روزرسانی فولکس واگن می باشند.

تغییرات داخل کابین بزرگ تر بوده و باعث شده اند پاسات حس مدرن تری داشته باشد. تریم و متریال جدید به همراه فرمان متفاوت باعث شده اند پاسات بهتر از قبل باشد. یک ساعت آنالوگ نیز در داشبورد وجود داشت که حالا حذف شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی نیز از صفحه لمسی 8 اینچی در تمامی تریم ها سود برده و پانل پشت آمپر های دیجیتالی 12.3 اینچی نیز در بعضی مدل ها عرضه می گردد.

زمانی که پشت فرمان پاسات قرار بگیرید هنوز هم حس مدرن بودن را دریافت خواهید کرد. البته از نظر کیفیت نباید انتظار برابری با خودرو هایی همچون آئودی A4، مرسدس C کلاس، جگوار XE یا ب ام و سری 3 را داشته باشید؛ اما خب از نظر بهایی که پرداخت می کنید خودروی باکیفیتی را دریافت می کنید و از این نظر رقبا پشت سر قرار می گیرند. شاید تنها مزدا 6 باشد که کابین لوکس تری در مقایسه با پاسات داشته باشد.

فضای بخش جلوی کابین خوب بوده و بخش عقب نیز مشکل چندانی ندارد، اما تونل گیربکس بزرگ باعث شده فرد نشسته در وسط جایگاه عقب حس چندان خوبی نداشته باشد. البته افرادی که به دنبال مدل سدان هستند از صندوق 586 لیتری پاسات راضی خواهند بود.

پاسات هم درست شبیه گلف سواری راحتی دارد. تنظیمات زیادی برای جایگاه و فرمان وجود داشته و بنابراین می توان وضعیت راحت و مناسب خود را یافت. کنترل ها به خوبی در دسترس بوده و خود فرمان علیرغم نداشتن بازخورد عملکرد مثبتی دارد. عملکرد پیشرانه 2 لیتری 187 اسبی نیز بدون هرگونه سوالی خوب است.

این پیشرانه باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.9 ثانیه ای شده و خریداران کمی به شتابی بهتر از این احتیاج خواهند داشت. حتی بسیاری از افراد ترجیح می دهند مدل 148 اسبی را که قیمت مناسب تری دارد بخرند.

گشتاور 400 نیوتون متری اگرچه روی کاغذ زیاد به نظر می رسد، اما شتاب فوق العاده ای را ایجاد نخواهد کرد. گیربکس DSG فولکس هم اگرچه تعویض های نرمی داشته، اما در پاسخ دادن کمی تعلل نموده و معکوس های آن می توانست سریع تر باشد. صدای پیشرانه دیزلی و جاده همچنان وجود داشته، اما اصلاً تمرکز را به هم نمی زنند و صدای باد هم به خوبی سرکوب شده است.

باک سوخت 66 لیتری پاسات به همراه مصرف سوخت ادعایی 5.7 لیتری در هر صد کیلومتر باعث خواهد شد پاسات حداقل در تئوری مسافت 1160 کیلومتری را با یک باک سوخت پوشش دهد. البته در شرایط واقعی انتظار داریم برد این خودرو حدود 960 کیلومتر باشد.

اما یکی از سؤال برانگیزترین جنبه های پاسات حاضر در تست به سواری آن مربوط می شد. پاسات هرگز یک سدان خانوادگی با سواری تیز یا ناهنجار نبوده و حتی با استفاده از رینگ های 17 اینچی نیز شاهد عملکرد نه چندان خوب خودرو در عبور از دست انداز ها بودیم. خبری از لرزش های بزرگ نیست، اما بعضی بازخورد های کوچک را می توان به وسیله فرمان و جایگاه حس کرد که وجود دامپر ها می توانست چنین چیزی را حذف کند.

احتمالاً خریداران در پاسات به دنبال تکنولوژی های جدید خواهند بود و فولکس واگن هم چنین چیزی را در نظر داشته است. خبر بزرگ به اضافه شدن دستیار سفر این شرکت به پاسات مربوط می گردد که در واقع سیستمی نیمه خودران است.

این سیستم به کروز کنترل تطبیقی به روز شده و دستیار حفظ خودرو بین خطوط کار نموده و در بزرگراه ها عملکرد های گاز، ترمز و فرمان را کنترل می نماید. اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری، کنترل صوتی، سرویس های از راه دور فولکس با اشتراک 3 ساله، پوشش چرم کابین و جایگاه های جلوی گرم شونده تنها بخشی از تجهیزات پاسات SEL هستند.

هزینه های نگهداری کم یکی از بزرگ ترین فاکتور های خرید پاسات بوده و حتی این پیشرانه 2 لیتری 187 اسبی دیزلی هم هزینه های نگهداری بالایی نخواهد داشت. البته باید گفت مالیات تعلق گرفته به نسخه پلاگین هیبریدی پاسات کمتر است. این نسخه از پاسات مجهزتر بوده و پیشرانه ای قوی تر و مصرف پایین تری داشته و می توان آن را گزینه بهتری دانست.

فولکس واگن پاسات باب میل خریداران سازمانی ای است که به دنبال تکنولوژی های یاری راننده و جذابیت پریمیوم هستند. پاسات همچنان خودرویی جادار و کاربردی بوده و سواری راحتی دارد. البته بین نسخه دیزلی یا پلاگین هیبریدی بنزینی باید یکی را انتخاب کنید که از نظر ما گزینه دومی بهتر است چراکه در درازمدت هزینه های کمتری خواهد داشت.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20986

به "آنالیز فنی فولکس واگن پاسات 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی فولکس واگن پاسات 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید