برای حذف قبض کاغذی فرصت زیادی ندارید!

به گزارش مهسان بلاگ، طبق برنامه ریزی هایی که از سوی وزارت نیرو اجرا شده است، از اول مهرماه قبض کاغذی برق باید حذف گردد و اطلاعات قبض به صورت پیامکی در اختیار مشترک قرار بگیرد. بنابراین فرصت زیادی برای مشترکین نمانده است و باید هرچه زودتر برای ثبت اطلاعات در سامانه برق اقدام نمایند.

برای حذف قبض کاغذی فرصت زیادی ندارید!

به گزارش خبرنگاران بنابراعلام بامن24، از اول مهرماه قبض برق همه مشترکین حذف خواهد شد. هادی مدقق (مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر) در تبادل نظر با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، به ثبت اطلاعات 90 درصد از مشترکین برای حذف قبض کاغذی برق اشاره نمود و اضافه نمود: براساس ارزیابی اجرا شده این رقم تا خاتمه شهریور به 98 درصد خواهد رسید. افراد از این پس می توانند برای پرداخت قبض برق خود به سامانه جامع پرداخت قبض بامن 24 به آدرس اینترنتی baman24.ir بمنظور پرداخت قبض برق، تلفن ثابت، آب، گاز و دیگر قبوض مراجعه کنند و با وارد نمودن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض خود را به راحتی پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای مهر دیگر هیچ قبض کاغذی برق در کشور توزیع نخواهد شد، اضافه نمود: مشترکان باقی مانده نیز هر چه سریع تر شناسه قبض خود را به سرشماره 20001521 ارسال کنند تا پس از این قبوض خود را به صورت پیامکی دریافت کنند.

تشریح روش های حذف قبض برق

روش های درنظر گرفته شده به منظور دریافت شماره تلفن همراه مشترکین، برای صدور قبض پیامکی به توضیح زیر است:

· با مراجعه مأموران قرائت کنتور به منازل، شماره تلفن همراه مشترکین را دریافت نموده و در سامانه ثبت خواهند کرد.

· وزارت نیرو سرشماره ای را اظهار داشت، تا مشترکین با پیامک شناسه اشتراک خود، به راحتی اطلاعات خود را ثبت کنند. تمامی مشترکین در سطح کشور می توانند با ارسال پیامک به سرشماره 20001521 برای صدور قبض پیامکی اقدام کنند.

· مشترکین می توانند برای ثبت اطلاعات به سامانه شرکت توزیع برق استان خود مراجعه کنند. هم چنین در سایت های یاد شده، اپلیکیشنی معرفی می گردد که از آن برای دریافت قبوض الکترونیکی و خدمات دیگر وزارت نیرو، استفاده می گردد.

مستأجرها چه کنند؟

در صورتی که فردی مالک منزل نیست و مستأجر است، بعد از آن که منزل را تخلیه کرد، باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به شماره 20001521 پیامک کند. با این کار فرایند ارسال قبض این شناسه متوقف خواهد شد. با نقل مکان به منزل جدید، شناسه قبض آن را به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند.

در صورتی که مشترک چند قبض برق دارد، باید شناسه همه آنها را به همراه ستاره یک، به صورت جداگانه پیامک کند.

5 روش پرداخت قبض پیامکی برق

برای پرداخت قبض روش های مختلفی وجود دارد. از قبیل:

· مراجعه به سامانه جامع پرداخت قبض بامَن 24

· مراجعه به دفاتر پیشخوان

· دستگاه خودپرداز

· تلفن بانک

· اپلیکیشن های بانکی

مراجعه به سامانه بامَن 24 یکی از بهترین روش های پرداخت قبض است که با چند کلیک ساده به راحتی این امکان را فراهم ساخته است. این سامانه علاوه بر پرداخت قبض، خدمات خرید شارژ و خرید بسته اینترنتی را ارائه می دهد.

پس از ورود به سامانه بامَن 24، گزینه پرداخت قبض را انتخاب کنید. سپس گزینه های پرداخت قبض تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل، برق، گاز، آب، عوارض شهرداری، جریمه هدایت و رانندگی و مالیات را مشاهده می کنید.

با انتخاب پرداخت قبض برق، شناسه پرداخت و شناسه قبض را وارد کنید. سپس اطلاعات مورد احتیاج را در درگاه اینترنتی وارد نموده و پرداخت قبض را انجام دهید.

برای ورود به سامانه جامع پرداخت قبض به آدرس baman24.ir مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17108

به "برای حذف قبض کاغذی فرصت زیادی ندارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای حذف قبض کاغذی فرصت زیادی ندارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید