ایجاد شرکت های حمل ونقل مشترک با کشورهای خارجی

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از آمادگی راه آهن کشورمان جهت جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه زیر ساخت اطلاع داد و مطرح نمود که در سال 1400، تامین قطارهای با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت در دستور کار واقع شده است.

ایجاد شرکت های حمل ونقل مشترک با کشورهای خارجی

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی بعضی از فرصت های سرمایه گذاری خارجی در حوزه ریلی کشور در سال جدید را برشمرد و عنوان نمود: اکنون سرمایه گذاری خارجی برای صنعت حمل و نقل ریلی کشور در حوزه زیرساخت متصور است.

وی اعلام نمود: قبلا در بخش زیرساخت تفاهم نامه و قراردادهایی با کشورهای خارجی برای تامین اقتصادی و توسعه صنعت حمل ونقل ریلی مبادله شده بود؛ اما به دلیل مشکلاتی که تحریم های آمریکا به وجود آورد، این سرمایه گذاری ها با مشکل روبرو شدند.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسلامی تاکید نمود: این فرصت ها همواره فراهم بوده و هست و ما نیز از آن استقبال می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مورد معاهده هایی که با سایر کشورها منعقد کردیم، قرار بر این شد که با سایر کشورها شرکت های حمل ونقل مشترک داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با ایجاد شرکت های حمل ونقل مشترک، شرایط برای عبور قطارهای ایرانی به سایر کشورها در دستور کار قرار گرفته است و طی گفت وگوهای صورت گرفته، امیدواریم که با این رخداد، تحول بیشتر و جذاب تر در صنعت ریلی کشورمان به وجود آید.

اسلامی اظهار کرد: برای ما بسیار مهم است که راه آهن ایران به یک راه آهن بین المللی تبدیل گردد و به همین منظور با عضویت در یو آی سی (UIC) و اینکه در کشورهای مشترک المنافع عضو شدیم و با معاهده هایی که برای ایجاد رویه و تعرفه های مشترک با سایر کشورها امضا کردیم، زمینه برای داشتن راه آهن پیشرفته تر و کارآمدتر مساعد شده است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: اکنون در بحث زیرساخت ها به جهت ساخت و راه اندازی راه آهن برقی سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت مشغول اقدام هستیم.

وی اضافه کرد: در سال 1400 تامین قطارهای با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با کمک خدا انجام گردد و بتوانیم در اتصالات جهانی در حوزه ریلی پرسرعت و پیشرفته و با ایمنی بالا خود را قرار دهیم.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80475

به "ایجاد شرکت های حمل ونقل مشترک با کشورهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شرکت های حمل ونقل مشترک با کشورهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید