اگر فرزندانتان برنامه نویسی یاد نگیرند در آینده شغلی نخواهند داشت

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، فرخ ابراهیمی نژاد گفت: باتوجه به سرعت تغییرات در کسب و کارهای موجود و وابستگی موفقیت مشاغل به ابزارهای حوزه فناوری اطلاعات در 15 سال آینده بسیاری از شغل هایی که امروز وجود دارند از بازار حذف شده و برنامه ها یا ماشین هایی با یاری هوش مصنوعی این مشاغل را انجام خواهند داد.

اگر فرزندانتان برنامه نویسی یاد نگیرند در آینده شغلی نخواهند داشت

وی توضیح داد: تحقیقات ده ها موسسه علمی و دانشگاه های مطرح جهان نشان می دهد، شغل هایی که امروزه پر هوادار هستند دیگر در آینده وجود نخواهند داشت و ابزارها و اپلیکیشن های مختلف به یاری صاحبان صنایع خواهد آمد. بسیاری از والدین ممکن است تصور نمایند که برای حسابدار یا مترجم همواره کار وجود دارد در حالی که تا 15 سال آینده یک نرم افزار با یاری هوش مصنوعی بسیار بهتر از یک انسان این امور را انجام خواهد داد؛ حتی سرعت تغییرات نشان می دهد که کارهای فیزیکی همچون کارگری در کارخانه ها و رانندگی به زودی از بین خواهد رفت و به جای آن ماشین های خودران و رباتهای هوشمند جای نیروی انسانی را پر خواهد نمود.

این آینده پژوه ادامه داد: ورود ابزارهای جدید در حوزه کسب و کار به معنای کم شدن مشاغل نیست. بلکه در یک دهه آینده شغل ها بسیار بیشتر می گردد اما نوع کارها متفاوت خواهد شد. درواقع با رشد اتوماسیون های مختلف در تمامی حوزه ها حتی کشاورزی و صنعت، شغل ها بیشتر به سمت فراوری و توسعه این نرم افزارها می رود.

ابراهیمی نژاد گفت: شکی نیست که بسیاری از خانواده های ایرانی اهمیت آموزش برای فرزندانشان را درک می نمایند و از سنین پایین به دنبال استعدادیابی و آموزش بچه ها خود هستند. ولی موضوع مهم این است که آموزش ها نباید براساس احتیاج امروز جامعه انتخاب گردد چراکه ممکن است بسیاری از آموزش های امروز در آینده هیچ یاریی به فرزندانشان نکند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشاغل آینده برپایه برنامه نویسی پایدار خواهد شد، اضافه نمود: اهمیت آموزش برنامه نویسی باید به درستی برای خانواده ها گفته گردد. چراکه مشاغل آینده برپایه برنامه نویسی پایدار است و به همین دلیل باید آموزش های بچه ها در ایران را هدفمند کرد.

این کارشناس گفت: اگر والدین از دوران کودکی دغدغه آینده فرزندانشان را دارند و نمی دانند که چه نوع آموزشی می تواند بچه ها آنها را در آینده یاری کند، باید اذعان داشت که یادگیری زبان های برنامه نویسی می تواند مناسب ترین آموزش باشد. چراکه برنامه نویسی آنها را وارد حوزه های پرهوادار آینده نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، ساخت اپلیکیشن و ده ها شغل پر درآمد دیگر می نماید.

ابراهیمی نژاد اظهار داشت: در جهانی آینده بسیاری از شغل های امروز وجود نخواهند داشت پس والدین باید بدانند که اگر فرزند خود را برای جهانی امروز آماده می نمایند و آموزش هایی براساس احتیاج امروز جامعه برای بچه ها خود تدارک می بینند، بی شک نمی توانند توقع داشته باشند که این آموزش ها در آینده به فرزندانشان یاری کند.

به گفته وی، امروزه در کشورهای پیشرفته، آموزش زبان های برنامه نویسی به یکی از آموزش های اصلی بچه ها و نوجوانان بالای 10 سال تبدیل شده است که این امر گواه اهمیت برنامه نویسی در آینده را دارد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 25985

به "اگر فرزندانتان برنامه نویسی یاد نگیرند در آینده شغلی نخواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر فرزندانتان برنامه نویسی یاد نگیرند در آینده شغلی نخواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید