المپیکی شدن بسکتبال در جام جهانی یک مطالبه غیرکارشناسی است

به گزارش مهسان بلاگ، صمد نیکخواه بهرامی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به روند پیگیری تمرینات تیم ملی بسکتبال گفت: اوایل تمرینات پُرفشاری داشتیم اما به مرور از فشار تمرینات برای بازیکنان کاسته شد. منظورم این است که ما بازیکنان به لحاظ بدنی به آمادگی لازم رسیدیم و به همین دلیل تمرینات فشار روزهای اول را برای مان نداشت. ضمن اینکه همزمان با آمادگی جسمانی، پیگیر تمرینات تاکتیکی هم بودیم به خصوص که ماه آینده باید برگزارکننده دیدارهای تدارکاتی پیش بینی شده باشیم.

المپیکی شدن بسکتبال در جام جهانی یک مطالبه غیرکارشناسی است

وی با اشاره به برنامه مصوب برای اعزام تیم ملی بسکتبال به سه تورنمنت یونان، پرتغال و روسیه اعلام نمود: از اینکه در این تورنمنت ها دقیقاً چه تیم هایی شرکت نموده اند اطلاع کافی ندارم اما قطعاً به خاطر در پیش بودن جام جهانی، تیم های حاضر در این مسابقات هم در تورنمنت این سه کشور حضور دارند. در کل فکر می کنم این تورنمنت ها از سطح کیفی خوبی برخوردار باشند آنقدر که بتوانند به آماده تر شدن ملی پوشان ایران یاری نمایند.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال با یادآوری اینکه این تیم پیش از حضور در محل برگزاری جام جهانی نیز در یک تورنمنت بین المللی به میزبانی چین حضور پیدا می نماید، توضیح داد: فکر می کنم این تعداد اعزام و دیدار تدارکاتی برای تیم ملی و آماده سازی حضور در جام جهانی کافی باشد. اگر هم قرار باشد برنامه تدارکاتی دیگری پیش بینی شود اصلاً فرصتش را نداریم. تیم ملی دوم مردادماه راهی پرتغال می شود و بعد از حضور در تورنمنت های روسیه و یونان 20 مردادماه به کشور بازمی شود. هفت هشت روز در تهران تمرین خواهیم داشت سپس به چین می رویم تا در تورنمنت بین المللی این کشور شرکت کنیم. بعد از آن مستقیماً راهی محل برگزاری دیدارهای مقدماتی گروه خود در جام جهانی می شویم که در گوانگژو برگزار می شود.

نیکخواه بهرامی با ابراز امیدواری از اینکه تیم ملی بسکتبال در جام جهانی 2019 نتیجه ای قابل قبول و بهتر از دو دوره پیش کسب کند، توضیح داد: تمام کوشش مان این است که حداقل بهتر از دو دوره دیگر که در جام جهانی حضور داشتیم، نتیجه بگیریم اما در کل نتیجه گیری در چنین رویدادی کار راحتی نیست. این دوره جام جهانی، حُکم انتخابی المپیک را دارد، همین مسئله حساسیت بازی ها را بیشتر می نماید.

وی دراین رابطه اینگونه ادامه داد: در بعضی رویدادهای بزرگ می توان حداقل از کنار یک دیدار راحت تر عبور کرد و بیشتر تمرکز خود را به دیدارهایی که باید به خاطر آن با حریفان بزرگ تر روبرو شد، متمرکز کرد اما در جام جهانی شرایط اینگونه نخواهد بود. نمی توان هیچ دیداری را نادیده گرفت. هر دیدار و نتیجه آن می تواند معین نماینده باشد.

ملی پوش بسکتبال کشورمان که در جام جهانی ترکیه و اسپانیا حضور داشت، اعلام نمود: این را که می گویم به خاطر ضعف خودمان نیست. صرفاً به خاطر شناختی که از مسابقات دارم و می دانم همه تیم ها با بالاترین سطح آمادگی به چین می آیند، این صحبت را مطرح می کنم.

این بازیکن همچنین با یادآوری اینکه بهترین های هر قاره در جام جهانی پیش رو جواز المپیک توکیو را کسب می نمایند، تاکید نمود: اینکه کسی اینگونه تصور کند که در میان تیم های آسیایی حاضر در مسابقات، ایران می تواند المپیکی شود احتمالاً نه از بسکتبال شناختی دارد و نه از سطح و فضای جام جهانی؛ بازهم تاکید می کنم که دلیل این صحبتم ضعیف بودن تیم خودمان نیست بلکه موضوع مربوط به سطح مسابقات و تیم ها می شود و اینکه به معنای واقعی در چنین رویدادی، ثانیه ها معین نماینده خواهند بود.

وی تاکید نمود: آرزویم از حضور درجام جهانی، کسب سهمیه المپیک است. من و هم تیمی هایم تمام کوشش مان را خواهیم کرد اما باید منطقی این خواسته را دنبال کرد. کوشش مان را می کنیم اما این مسئله نباید به عنوان یک مطالبه از تیم ملی مطرح شود.

نیکخواه بهرامی در انتها در خصوص برنامه خود برای فعالیت باشگاهی در فصل پیش رو و اینکه در ایران فعالیت خواهد داشت یا احتمالاً خارج از کشور به میدان می رود، گفت: هنوز هیچ چیز معین نیست. پیشنهاداتی مطرح شده اما آنها را جدی نگرفته ام. فکر می کنم برای تصمیم گیری فعالیت باشگاهی الان خیلی زود باشد. اواخر مرداد یا همان شهریورماه باید در این مورد تصمیم گرفت. فعلاً تمرکزم روی تیم ملی است.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12308

به "المپیکی شدن بسکتبال در جام جهانی یک مطالبه غیرکارشناسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیکی شدن بسکتبال در جام جهانی یک مطالبه غیرکارشناسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید