استفاده از عکس های امیدآفرین با هدف مدیریت پیغام در فضای بحران

به گزارش مهسان بلاگ، جلسه ستاد تبلیغات فضای مجازی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز دوشنبه 12 اسفند 98 با حضور حسن نجفی سولاری مدرس دانشگاه و استاد ارتباطات برگزار گردید.

استفاده از عکس های امیدآفرین با هدف مدیریت پیغام در فضای بحران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانسی و آنلاین و با حضور مدیران و نمایندگانی از روابط عمومی های ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان های مختلف برگزار گردید، موضوع مدیریت پیغام در فضای بحران مورد آنالیز نهاده شد.

حسن نجفی سولاری مدرس دانشگاه و استاد ارتباطات در این جلسه آموزشی با بیان این که مدیریت پیغام در فضای بحران یکی از مهم ترین اقداماتی است که از سوی فعالان حوزه رسانه و نیز روابط عمومی های دستگاه های مختلف باید انجام گردد، از عکس به عنوان یکی از مهمترین راهکارها نام برد.

او با بیان این که در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا در کشور که تاثیراتی را بر کسب و کار و زندگی روزمره مردم گذاشته است، شاهد این هستیم که بعضی از مردم با راه اندازی پویش عکس لبخند به دنبال ایجاد نشاط و شادابی در جامعه هستند که به طور حتم اقدام ارزشمندی است، گفت: در همین رابطه روابط عمومی های ادارات تابعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز می توانند با انتشار عکس های امید آفرین و نشاط بخش به ایجاد حس امید در جامعه یاری نمایند.

او افزود: استفاده از رسانه دیداری عکس یکی از تکنیک های امید آفرینی و آرامش بخشی در جامعه است چرا که عکس روح نواز و چشم نواز است و به دل می نشیند و یک عکس خوب و تاثیرگذار می تواند استرس در جامعه را کاهش دهد و فضا را آرام کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: با توجه به ماموریت ها و اهداف سازمانی ادارات تابعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این بین می توان عکس هایی از طبیعت زیبا، آداب و رسوم مردم، افراد محلی، پرندگان و حیوانات در طبیعت هر منطقه، غذاهای محلی، صنایع دستی و مشاغل سنتی و ... منتشر کرد.

او اضافه نمود: در انتخاب این عکس ها باید نگاه زیبا شناسی داشت و به 5 اصل توازن و تقارن، نقطه طلایی در عکس، عمق میدان، روان شناسی رنگ ها، و تازه بودن عکس ها توجه داشت تا در فضای بحران با مدیریت پیغام بتوان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37876

به "استفاده از عکس های امیدآفرین با هدف مدیریت پیغام در فضای بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از عکس های امیدآفرین با هدف مدیریت پیغام در فضای بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید