استفاده از تجربیات جهانی در حوزه مرمت ضروری است

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مرمت آثار تاریخی موضوعی پیچیده و میان رشته ای است.

استفاده از تجربیات جهانی در حوزه مرمت ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز دوشنبه 30 مهر 97 در مراسم اختتامیه اولین کارگاه آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی که با حضور استادان و صاحب نظران این حوزه برگزار شد، گفت: مرمت بناها کار بسیار پیچیده ای است و اگر قرار باشد مرمت در مورد بناهای تاریخی انجام شود این پیچیدگی دوچندان می شود.

او شرح داد: مرمت یک حوزه میان رشته ای است، برخی گمان می کنند تنها افرادی که در رشته مرمت تحصیل کرده اند می توانند مرمت بناها را بر عهده بگیرند در حالی که برای مرمت یک بنای تاریخی باید صاحب نظران چند رشته در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا نتیجه لازم حاصل شود.

مونسان افزود: در سفر به اصفهان طی دو روز گذشته از مرمت عمارت عالی قاپو بازدید داشتیم، کارها و اقدامات بسیار خوبی در این بنای تاریخی اجرا شده بود، اما در مورد لرزه خیزی و مقاومت بنا در برابر این آسیب هم باید اقداماتی انجام شود که برای این مهم استفاده از رشته ها و حوزه های دیگر مطرح می شود.

معاون رئیس جمهوری افزود: در کنار هم قرار دریافت مهندسان سازه، کارشناسان حوزه ژئوپلتیک و سایر حوزه ها برای مشکل یابی و اینکه چه روشی برای مرمت بناها باید مورد استفاده قرار گیرد موضوعی جدی در این حوزه است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شرح داد: برگزاری چنین کارگاه هایی بسیار مفید و مثمرثمر است، استفاده از تجربیات دنیای و بروز کردن روش ها در حوزه مرمت لازم و ضروری است و برگزاری کارگاه هایی با این موضوع در سرعت بخشیدن به این امر تاثیر بسزایی دارد.

مونسان افزود: استفاده از تکنولوژی موضوعی است که به طور حتم باید در حوزه مرمت به آن توجه شود.

همچنین سیدهادی احمدی مدیرکل حفظ و احیای بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی در این مراسم گفت: این کارگاه آموزشی برای نخستین بار در سطحی بسیار بالا و با حضور استادان و صاحبنظرانی از سراسر دنیا ، طی 3 روز برگزار شد.

او شرح داد: 13 استاد صاحب نام حوزه مرمت از 10 کشور دنیا در این کارگاه آموزشی حضور داشتند و تجربیات و اطلاعات خود را با شرکت کنندگان تبادل کردند.

احمدی افزود: 270 نفر در کارگاه آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی حضور داشتند و از موراد ارائه شده استفاده کردند.

مدیرکل حفظ و احیا افزود: این کارگاه آموزشی با حضور استادانی از ایسکارسا(کمیته بین المللی آنالیز و نظارت بر مرمت آثار تاریخی) برگزار شد.

در سرانجام این مراسم از اعضای ایسکارسا با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تجلیل شد.

همچنین بیانیه این کارگاه آموزشی با عنوان بیانیه تهران در سرانجام این مراسم قرائت شد

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15584

به "استفاده از تجربیات جهانی در حوزه مرمت ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تجربیات جهانی در حوزه مرمت ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید