استحکام بخشی ایوان غربی مجموعه جهانی تخت سلیمان شروع شد

به گزارش مهسان بلاگ، فاز دوم استحکام بخشی ایوان غربی مجموعه جهانی تخت سلیمان با همکاری هیئت آلمانی و پایگاه جهانی تخت سلیمان از هفته پیش شروع شده و قرار است انتها مهرماه به اتمام رسد.

استحکام بخشی ایوان غربی مجموعه جهانی تخت سلیمان شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مظفر عباس زاده مدیر پایگاه جهانی تخت سلیمان امروز دوشنبه 2 مهر با اعلام این خبر گفت: این عملیات بر اساس یکی از مفاد تفاهم نامه منعقده بین دانشگاه درسدن آلمان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت می گیرد و شامل تزریق ملات و اقدامات حفاظتی در راستای استحکام بخشی ضلع شرقی دیوار شمالی ایوان غربی است.

او، سنگفرش جاده منتهی به تخت سلیمان از سه راه بندی به طول 400 متر، مستند نگاری و تهیه نقشه های وضع موجود با فتوگرامتری، استحکام بخشی اندودها و تزئینات وابسته به معماری مجموعه را از دیگر اقداماتی برشمرد که همزمان در تخت سلیمان در حال اجراست. به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه مستند نگاری و تهیه نقشه وضع موجود دروازه شمالی و دروازه جنوب شرقی در مراحل خاتمهی است و فنس کشی عرصه و محوطه زندان سلیمان واقع در مجموعه جهانی تخت سلیمان نیز تاخاتمه مهر ماه به اتمام خواهد رسید.

عباس زاده تجهیز، نوسازی و توسعه اقامتگاههای کارشناسان مجموعه در قالب 4 سوئیت در فضایی به وسعت 200 متر مربع و احداث سرویس بهداشتی در محوطه زندان سلیمان مجموعه را از جمله فعالیت های خاتمه یافته طی 6 ماهه نخست امسال در این مجموعه جهانی بیان کرد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16678

به "استحکام بخشی ایوان غربی مجموعه جهانی تخت سلیمان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استحکام بخشی ایوان غربی مجموعه جهانی تخت سلیمان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید