ارزانترین منابع تولید برق جهان

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: انرژی خورشیدی و نیروی بادی در خشکی، اکنون ارزانترین منابع جدید تولید برق در حداقل دو سوم از جمعیت جهان هستند و تهدید جدی تری برای زغال سنگ و گاز طبیعی محسوب می شوند.

ارزانترین منابع تولید برق جهان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ؛ بررسی های تازه نشان می دهد هزینه برق تولید شده از پروژه های بادی از نیمه دوم سال 2019 به میزان 9 درصد کاهش پیدا کرده و به 44 دلار در هر مگاوات ساعت رسیده است. هزینه برق تولید شده از نیروی خورشیدی هم چهار درصد کاهش داشته و به 50 دلار در هر مگاوات ساعت رسیده است.

این قیمتها در کشورهایی شامل آمریکا، چین و برزیل از این هم کمتر هستند. هزینه تجهیزات کاهش پیدا کرده، فناوریها بهبود یافته اند و دولتهای سراسر جهان در راستای مبارزه با تغییرات جوی، اهداف انرژی پاک را با جدیت بیشتری دنبال می کنند. این امر زغال سنگ و گاز طبیعی را هنگامی که نیروگاههای جدید ساخته شوند، تحت فشار قرار خواهد داد.

به گفته تیفن برندیلی، نوآوریهای زیادی در حال طراحی هستند که هزینه های تولید برق از منابع انرژی پاک را به میزان بیشتری کاهش خواهند داد و به پایین 20 دلار به ازای هر مگاوات ساعت می رسانند.

با این حال سب هن بست، اقتصاددان ارشد بلومبرگ نیوانرژی فاینانس گفت که هنوز معلوم نیست تاثیر پاندمی کرونا روی قیمتهای زغال سنگ و گاز آیا به توان رقابت پذیری نیروی بادی و خورشیدی لطمه خواهد زد. اگر فرایند فعلی ادامه پیدا کند، تولید سوخت فسیلی برای مدتی در برابر رقابت منابع تجدیدپذیر حمایت خواهد شد.

تا یک دهه پیش انرژی خورشیدی بیش از 300 دلار در هر مگاوات ساعت و نیروی بادی در خشکی بیش از 100 دلار در هر مگاوات ساعت هزینه داشت. اکنون هزینه نیروی بادی در خشکی در آمریکا 37 دلار و در برزیل 30 دلار است در حالی که هزینه انرژی خورشیدی در چین 30 دلار است که ارزانترین منابع تولید برق در این کشورها محسوب می شوند .

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47043

به "ارزانترین منابع تولید برق جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزانترین منابع تولید برق جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید