ادغام دارو در الیاف هوشمند!

به گزارش مهسان بلاگ، پژوهشگران آزمایشگاه علوم و تکنولوژی مواد فدرال سوئیس(Empa) در مطالعه اخیرشان در حال کوشش برای ادغام داروهای درمانی در الیاف هستند.

ادغام دارو در الیاف هوشمند!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مدگجت، در حال حاضر پژوهشگران آزمایشگاه علوم و تکنولوژی مواد فدرال سوئیس در حال کوشش برای ادغام داروهای درمانی در پارچه ها هستند زیرا معتقدند که پارچه ها می توانند داروها را سریع تر به پوست برسانند.

محققان تصور می نمایند که این روش می تواند بسیار سریع دارو یا آنتی بیوتیک مورد احتیاج را به محض ایجاد زخم به بدن افراد برساند.

به همین منظور در این مطالعه پژوهشگران از پلیمرهای زیست تخریب پذیر(biodegradable polymers) استفاده کردند و داروها را به صورت کنترل شده درون آنها قرار دادند.

پلیمرهای زیست تخریب پذیر نوع خاصی از پلیمر هستند که پس از انجام کار خود تخریب می شوند. این پلیمرها به صورت طبیعی و مصنوعی ساخته شده و عمدتا از استر، آمید و اتر تشکیل می شوند. خواص و مکانیزم شکست آنها توسط ساختار دقیق خودشان معین می گردد.

به عنوان مثال، پلیمرها می توانند از طریق عرق پوست تجزیه شوند و یا ممکن است پلیمرها از خون برای آزاد شدن دارو استفاده نمایند.

پلیمر ماده ای با مولکول های بزرگ است که از به هم پیوستن واحدهای کوچک تکرار شونده که تکپار یا مونومر نامیده می گردد، ساخته شده است.

یکی دیگر از موضوعاتی که پژوهشگران در حال حاضر بر روی آن کار می نمایند، استفاده از تکنیک های متفاوت برای فراوری محصولات مختلف و سازگار با یکدیگر است.

پلیمرها می توانند قابل جذب، الکتروریسی یا قالب بندی باشند و این به ان معنا است که یک کت سنگین می تواند ساختار پلیمری کاملا متفاوتی نسبت به یک شلوار داشته باشد.

الکتروریسی فرایندی جهت فراوری انواع نانوالیاف و میکروالیاف از محلول های مواد پلیمری، سرامیکی یا محلول های کامپوزیتی متشکل از پلیمر- نانوذرات و همچنین مذاب های مواد مذکور میباشد. الکتروریسی را ریسندگی الکترواستاتیکی یا برق ریسی نیز نامیدهاند.

رنه رسی(René Rossi)، مدیر این پروژه، گفت: با استفاده هدفمند از فیبر می توانیم محصولات هوشمندی را فراوری کنیم. در حال حاضر در حال آزمایش وبررسی خواص این محصولات و مواد جدید هستیم.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2204

به "ادغام دارو در الیاف هوشمند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادغام دارو در الیاف هوشمند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید